ÅRETS FÖRETAGARE

RA-Gruppen

Årets Företagare har precis det som behövs för att nå framgång: nytänk, mod, framåtanda och hjärta. Kunskap, personal och kunder vårdas lika ömt som företagets tillväxt är stark. Och med service 24 timmar om dygnet håller de vad de lovar med råge.

Årets Marknadsförare

Skilltwins

Oavsett produkt handlar bra marknadsföring om att förstå sin målgrupp. Där är Årets Marknadsförare i en klass för sig. Här tar man engagemanget för – och med – fansen till en helt ny nivå. Utan en stor budget har årets vinnare fått förlita sig på eget driv, på sin fingertoppskänsla och på en fenomenal förståelse för kanalerna. Med hårt arbete har de spridit sin talang från Önsta-Gryta till resten av världen.

Årets Nystartare

2Change World AB
Årets Nystartare är en innovativ problemlösare som jobbar aktivt med att skapa livskvalitet för människor. Företaget har på kort tid och genom ett hållbart koncept lyckats etablera sig på marknaden och skapat en effektiv plattform för framtida tillväxt. De har med ett stort engagemang knutit samman näringsliv, samhälle och individ. Resan har börjat med en svinnbra produkt!

Årets Innovatör

Rapkap AB

Årets Innovatör har kombinerat forskning inom olika områden med specifik produktionserfarenhet och skapat en ny tillämpning baserat på ett unikt och tydligt kundbehov. Med förmågan att bygga ett nytänkande team med olika kompetenser och ett nära samarbete med möjliga kunder, skapar Årets Innovatör ett mer hållbart och energieffektivt samhälle.

Årets Exportföretag

Voith Hydro

Årets Exportföretag är starka såväl i Sverige som globalt. Efterfrågan på deras komponenter och tjänster ökar ständigt, vilket skapar fler arbetstillfällen även hos lokala underleverantörer. Företaget engagerar sig också i unga entreprenörer för att öka teknikintresset. Årets Exportföretag säkrar energiförsörjningen i kraftverk över hela världen och förändrar livet för många människor.

Årets hållbarhetspris

2Change World AB
Årets Hållbarhetsföretag har genom ett starkt samhällsengagemang lyckats förena alla hållbarhetsdimensioner i sin affärsidé. Med en tydlig vision och nytänkande omsätter de kostnader till affärsnytta och problem till hjälteinsatser. På ett inspirerande sätt ger sig företaget inte bara in i en ny framtidsbransch, de skapar den.