Årets marknadsförare

Årets Marknadsförare utses av Marknadsföreningen i Västerås. Priset delas ut till det företag, person, organisation eller förening i Västerås som under året som gått gett exempel på riktigt bra marknadsföring, bland annat genom att visa på bredden inom marknadsföring. Målet med priset är att inspirera andra till bättre marknadsföring.

Kriterier

Priset för Årets marknadsförare delas ut till ett företag, person, organisation eller förening i Västerås som under året som uppfyller minst fyra av nedan följande fem punkter:

  • Presenterat goda resultat med sin marknadsföringsinsats
  • Uppnått goda resultat i förhållande till gjord investering
  • Visat på bredden inom marknadsföring och kommunikation
  • Anpassat kanal efter målgrupp och syfte
  • Inspirerar andra till bättre marknadsföring

Utöver ovan nämnda punkter görs också en kontroll av företagets ekonomiska ställning via en kreditupplysning samt en skattekontroll för att säkerställa att företaget uppfyller sina skatteskyldigheter.

JURYN

Cecilia Cedervall, Västerås stad och MiV (juryns ordförande)
Elizabeth Genberg, Västmanlandsmusiken och MiV
Amir Kheirmand, Schysst käk
Tony Lorenzi, förra årets vinnare
Cecilia Ohlsson, Frangkle
Sara Olofsson, Mälardalens högskola och MiV
Andreas Östman, Haus

Årets Marknadsförare utses av:

Nominerade

Björklunds kafferosteri

I en prispressad bransch vågar Björklunds tro på att konsumenten vill ha kvalitet. Genom att väcka liv i stadens kaffehistoria och ge stadsdelarna egna sorter, har företaget snabbt skaffat en stor skara ambassadörer. Nu tar man steget ut i världen med Korealansering. När alla pratar sociala medier marknadsför sig Björklunds på enklast möjliga sätt – genom att bjuda på en kopp gott kaffe.

Farbror Grön

Farbror Grön började som en blogg för att inspirera hemmaodlare och växte till en nationell influencer. Fokus är hållbarhet och att alla ska våga känna på lyckan i att odla sin egen mat. I samma takt som odlandet har växt från hemmet till takterassen och källaren, har bloggen blivit till podd, sociala medier och prisade böcker. Odlingsintresset bara fortsätter växa och snart har vi alla fingrar gröna.

Ung Företagsamhet i Västmanland

Ung Företagsamhet i Västmanland är Sveriges bästa UF-region och inspirerar UF-företagare över hela landet. Med ihärdig och målgruppsriktad marknadsföring lockar de nu till sig fler ungdomar, lärare och partners än någonsin. Över 1500 ungdomar i Västmanland får möjlighet att utveckla sin kreativitet och entreprenörskap i 437 UF-företag – en grogrund för tillväxt och Västerås framtida näringsliv!

Rösta här

Röstningen är avslutad

Information

  • Du kan rösta en gång per priskategori.
  • Röstningen avslutas den 24 februari 2020.