Årets marknadsförare

Årets Marknadsförare utses av Marknadsföreningen i Västerås. Priset delas ut till det företag, person, organisation eller förening i Västerås som under året som gått gett exempel på riktigt bra marknadsföring, bland annat genom att visa på bredden inom marknadsföring. Målet med priset är att inspirera andra till bättre marknadsföring.

Kriterier

Priset för Årets marknadsförare delas ut till ett företag, person, organisation eller förening i Västerås som under året som uppfyller minst fyra av nedan följande fem punkter:

  • Presenterat goda resultat med sin marknadsföringsinsats
  • Uppnått goda resultat i förhållande till gjord investering
  • Visat på bredden inom marknadsföring och kommunikation
  • Anpassat kanal efter målgrupp och syfte
  • Inspirerar andra till bättre marknadsföring

Utöver ovan nämnda punkter görs också en kontroll av företagets ekonomiska ställning via en kreditupplysning samt en skattekontroll för att säkerställa att företaget uppfyller sina skatteskyldigheter.

JURYN

  • William Möller, Haus
  • Deeped Niclas Strandh, Deepedition AB
  • Janke Sörbrand, Sentera Kundrelationer AB
  • Ingrid Andersson, Dig & Do Marketing AB
  • Elizabeth Genberg, Västmanlandsmusiken
  • Sara Olofsson, Marknadsföreningen i Västerås

Årets Marknadsförare utses av:

ABB

ABB

Ett framgångsrikt PR-arbete, grundat på god förståelse för nutidens medialogik. Väl genomtänkt, väl organiserat och med stort fokus på viktiga ambassadörer. Med rapportering i hela 24 länder fick satsningen på Finnslätten i Västerås ett fantastiskt genomslag. Det är bara för Västerås att tacka och buga för ABB:s lansering av Robotics Campus.

Mälarenergi

Mälarenergi

Ibland ekar det tomt när man skrapar på “marknadsföringsytan”. Men Mälarenergi är företaget som fyller anställda med energi och jobbar hårt. Med en genomtänkt plan, tydliga nollmål och smarta val av målgrupper, kanaler och aktiviteter har de till och med fått tomma bergrum att skapa eko ända bort till Vietnam.

Merchsweden

Merchsweden

I konkurrens med stora e-handelsjättar har Merchsweden med hjälp av sin marknadsföring karvat ut en helt egen nisch. Det här företaget lever med sin målgrupp, finns hela tiden närvarande i sociala media, och skapar uppståndelse med sina pop-up-butiker. 2023 var de Sveriges snabbast växande Youtube-kanal – och för dem är kaos helt i sin ordning.

Rösta här

Röstningen är avslutad

Information

  • Du kan rösta en gång per priskategori.
  • Röstningen avslutas den 25 februari 2024.