Årets marknadsförare

Årets Marknadsförare utses av Marknadsföreningen i Västerås. Priset delas ut till det företag, person, organisation eller förening i Västerås som under året som gått gett exempel på riktigt bra marknadsföring, bland annat genom att visa på bredden inom marknadsföring. Målet med priset är att inspirera andra till bättre marknadsföring.

Kriterier

Priset för Årets marknadsförare delas ut till ett företag, person, organisation eller förening i Västerås som under året som uppfyller minst fyra av nedan följande fem punkter:

  • Presenterat goda resultat med sin marknadsföringsinsats
  • Uppnått goda resultat i förhållande till gjord investering
  • Visat på bredden inom marknadsföring och kommunikation
  • Anpassat kanal efter målgrupp och syfte
  • Inspirerar andra till bättre marknadsföring

Utöver ovan nämnda punkter görs också en kontroll av företagets ekonomiska ställning via en kreditupplysning samt en skattekontroll för att säkerställa att företaget uppfyller sina skatteskyldigheter.

JURYN

  • William Möller, Haus
  • Deeped Niclas Strandh, Deepedition AB
  • Janke Sörbrand, Sentera Kundrelationer AB
  • Amanda Gahm, Lokala Hjälpen
  • Emma Zeinetz, ABB
  • Ingrid Andersson, Marknadsföreningen i Västerås

Årets Marknadsförare utses av:

Nattkomik, Guy Manley – A real Movie

Nattkomik, Guy Manley – A real Movie

Det började som en galen idé kompisar emellan. Fyra entusiaster skapade en film, gjorde smarta val av målgrupper och kanaler för lanseringen. En kampanj som lett till att filmen idag är såld till 92 länder. Egentligen borde någon göra en film av historien! Vi gratulerar Nattkomiks kampanj av filmen “Guy Manley – A Real Movie” till nomineringen.

Västmanlands Teater

Västmanlands Teater

De har hittat rätt känsla i sin repertoar, med ett utbud som intresserar och engagerar – bland annat med starka lokala berättelser. Här har modet funnits att hålla fast vid en genomarbetad grund för marknadsföringen, samtidigt som kommunikationen förfinats steg för steg för att fylla salongerna. Vi gratulerar Västmanlands Teater till nomineringen.

Västerås Konserthus

Västerås Konserthus

I en tid av moll gjordes ett genomtänkt omtag. Nytänkande och modig varumärkesförnyelse, nya evenemang till nya målgrupper och målgruppsanpassad kommunikation har breddat publiken. Allt under en ny grafisk identitet med smeknamnet “Tennisbollen”. En boll som gett en riktig bra snurr på verksamheten. Game, set och match till Västerås Konserthus.

Rösta här

Välj din kandidat

Information

  • Du kan rösta en gång per priskategori.
  • Röstningen avslutas den 20 februari 2025.